joi, 30 octombrie 2008

Lucruri pe care poate le-ati vazut si voi prin Timisoara

De cateva saptamani prin Timisoara umbla cersetori. Dar nu orice fel de cersetori. Te surpind cel mai probabil cand mergi grabit pe strada. Te abordeaza si cu o viteza de abia intelegi de unde sunt si ce vor, iti cer sa contribui cu "cat va lasa sufletul, ca stiu ca sunteti om bun". Povestea pe care o poti auzi de la ei suna cam asa "suntem din judetul Alba si au fost inundatii mari de ne-au luat casele. Nu avem unde dormi si nici ce manca. Daca puteti contribui cu ceva..." ( ciudat, hainele de pe femeia care m-a abordat, de doua ori in 3 saptamani, sunt intr-o foarte buna stare iar sacosa cu care umbla se invarte pe undeva la 20- 30 de lei).Pana aici poate, nimic dubios. Daca te opresti si ii iei putin la intrebari, observi ca omul in cauza e atat, atat de grabit incat parca nu mai stie cum sa te minta ca sa scape de tine. Am avut curiozitate de a intreba, unde stau in Timisoara si, mi-au indicat zona Autogara, undeva intr-o cladire pe langa... "nu stiu exact cum sa iti explic". Duma pe care mi-au mai tras-o e ca: "noi calatorim cu autocarul si nu platim bilet. Avem cursa inapoi la Alba seara". Ciudat lucru, dupa spusele unui sofer de la autogara, seara nu sunt curse spre Alba.
Nu spun ca oamenii nu sunt de buna credinta si apele intr-adevar nu le-au luat casele dar , daca sunt doar alti boschetari cu o poveste buna? Cine i-a vazut sa lase un comment.


Un comentariu:

urban viole(n)t spunea...

Sunt smecheri, vor sa atinga la corazon... fetelor le zic ca sunt cele mai frumoase din lume...pana ajung la urmatoarea!:)) Imi pare rau, mai ales de aia mici care cersesc, pentru ca stiu ca nu primesc banii pentru care pot spune ca trudesc. Am vazut cum un tigan a venit sa colecteze banii de la astia mici. Imi venea sa il iau la bataie, dar m-am multumit cu niste bolboloseli clasice, pe care numai eu le-am auzit. Cam asta e atitudinea...Si oricum nu sta in puterea noastra, a oamenilor obisnuiti, sa stopam fenomenul.